- 6:00 - 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy i ćwiczenia z elementem kinezjologii. Czynności porządkowo-gospodarcze. Zabawa ruchowa.
- 8:15 - 9:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia (podstawowe ćwiczenia opracowane przez M. Montessori)-czynności higieniczne, nakrywanie do stołu. Śniadanie – wpajanie do zasad kulturalnego zachowania.
- 9:00 - 9:30 Zabawy tematyczne, konstrukcyjno – manipulacyjne, aktywność plastyczna, korzystanie z kącików zainteresowań, obserwacje przyrodnicze.
- 9:30 - 10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 10:00 - 11:15 Spacery, wycieczki, zabawy organizowane oraz swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania eksperymentowania, zabaw badawczych z wykorzystaniem elementów pedagogiki M. Montessori. Prace ogrodnicze i porządkowe.
- 11:15 - 12:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowania do obiadu, czynności higieniczne. Obiad (I danie)– kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków, wdrażanie do samodzielnych prac użytecznych.
- 12:00 - 12:15 Odpoczynek poobiedni – ćwiczenia, lekcja ciszy wg. M. Montessori, czas na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
- 12:00 - 13:30 Grupa Krasnale - Odpoczynek poobiedni – ćwiczenia, lekcja ciszy wg. M. Montessori, czas na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
- 12:15 - 13:30 Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
- 13:30 - 14:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe –wyrabianie nawyków higieniczno –kulturalnych, pomoc przy roznoszeniu posiłku. Obiad ( II danie) – utrwalanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków.
- 14:00 - 16:30 Tworzenie sytuacji wspierających rozwój dziecka. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Ramowy rozkład dnia - Skrzaty, Radusie, Iskierki
- 6:00 - 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci, Zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem kinezjologii edukacyjnej .Czynności porządkowo-gospodarcze. Ćwiczenia poranne.
- 8:15 - 9:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, pomoc w przygotowaniu śniadania. Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania.
- 9:00 - 9:50 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, obserwacje przyrodnicze.
- 9:50 - 11:15 Spacery, wycieczki, zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, zabaw badawczych z wykorzystaniem pedagogiki M. Montessori. Prace porządkowe, ogrodnicze.
- 11:15 - 12:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo- higieniczne. Pomoc w nakryciu stołu. Obiad ( I danie )– kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków, prace gospodarcze po obiedzie.
- 12:00 - 12:15 Lekcja ciszy – odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, poważnej.
- 12:15 - 13:30 Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
- 13:30 - 14:00 Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe, pomoc w przygotowaniach do obiadu. Obiad ( II danie) – wyrabianie nawyków kulturalnego spożywania posiłku.
- 14:00 - 16:30 Tworzenie sytuacji wspierających rozwój indywidualny dziecka. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień. Zabawy inspirowane przez dzieci. Prace porządkowo- gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Rozkład posiłków
- 8:30 – 9:00 Śniadanie
- 11:30 – 12:00 Zupa z deserem
- 13:30 – 14:00 II danie obiadowe